ISO 9001 Kvalitets-ledelse
– Indhold af standarden – overordnet
ISO 9001 er en kvalitets-ledelses standard. Standarden passer til alle organisationer og virksomheder, store som små, og dækker alle brancher, inklusive velgørenhedsorganisationer og frivillige foreninger og organisationer. Målet med standarden er, at hjælpe organisationer og virksomheder med at blive strukturerede og effektive.
Om ISO 9001 – i korthed :
- Passer til alle typer virksomheder, store såvel som små
- Forbedrer forretningsprocesserne og eliminerer dobbelt-arbejde
- Hjælper beviseligt med at vinde opgaver og fastholde kunder
Fordele og udbytte for virksomheden
Nogle af de vigtigste områder, hvor virksomheder og organisationer opnår udbytte af en ISO 9001 certificering er :
ISO 9001 – Udbytte og fordele :
- Virksomheden vinder flere opgaver og fastholder kunderne
- Forbedring af virksomhedens profil og offentlige image
- Giver forøget tillid fra kunder og potentielle kunder
- Forbedret produktivitet
- Forbedret indtjening
ISO 9001 – Udbytte og fordele – Andre fordele :
- Bedre kvalificering ved udbud/tilbud og licitationer
- Virksomheden fremstår som en mere professionél aktør
- Reduktion af fejl og dobbelt-arbejde
- Forøget effektivitet
- Forbedret produktivitet